Updates deel 1: Port Elizabeth & Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van nicole herpt - WaarBenJij.nu Updates deel 1: Port Elizabeth & Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van nicole herpt - WaarBenJij.nu

Updates deel 1: Port Elizabeth & Kaapstad

Blijf op de hoogte en volg nicole

10 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo iedereen!

Deel 1 van de updates: Port Elizabeth & Kaapstad.

Het paasweekend heb ik in Port Elizabeth doorgebracht samen met Ekaterina (DE), Thomas (FR) en Philippe (DE). Naast cocktails drinken hebben we ook een dag op het strand gelegen, een stadstour gedaan, bij de duinen de mooiste zonsondergang die ik tot nu toe gezien heb bekeken en zijn we op safari gegaan in Addo Elephant park. Addo Elephant park was heel gaaf, vooral de olifanten vond ik zo enorm mooi om in het wild te zien! Daarnaast kwam Pumba (zwijn) ook heel vaak langs, maar ook schildpadden, vogels, kudu’s, leeuwen, neushoorns, wildebeesten, zebra’s, springbokken en nog veel meer dieren.

De meivakantie heb ik in mijn eentje in Kaapstad doorgebracht. Ik wilde altijd nog een keer alleen reizen en door veranderde omstandigheden vond ik het een beter idee mijn Namibiëreisplek aan iemand anders op te geven die wel de volle twee weken kon in plaats van zelf maar een week te gaan. Omdat ik dit de dag voor vertrek besloot had ik geen enkel plan voor de week vrij. Iedereen was weg op vakantie dus ik besloot een busticket naar Kaapstad te kopen en een hostel te boeken. Zonder plan daar heengegaan, maar het was een supergave week! Heel veel mensen ontmoet en uiteindelijk nooit alleen geweest.

Zondag toen ik net aankwam in het hostel kwam ik meteen een Duitse man tegen die ik het weekend ervoor in Port Elizabeth was tegengekomen. We hadden toen niet met hem gepraat, maar zijn gezicht kon ik me nog herinneren. Heel toevallig! Daarna naar het aquarium geweest. Gave vissen gezien, maar toch zou ik daar niet weer heengaan. Sommige aquariums zijn echt veel te klein en het is raar dat ze daar pinguïns in een klein bassin hebben terwijl ze een aantal kilometer verderop gewoon in het wild leven. Aan het eind van de middag Lion's head opgeklommen met twee Engelse jongens van het hostel. Zij hadden een gapyear en waren eerst naar Namibië geweest, nu in Kaapstad en gingen daarna door naar Australië. Lion's head was mijn favoriete activiteit in Kaapstad. Het klimmen was heel gaaf, er zat een (optioneel) gedeelte tussen met kettingen en handvaten en het uitzicht wat je daarna krijg is echt zo ongelooflijk mooi! 360 graden om je heen kijken. Het uitzicht was mooier dan vanaf de Tafelberg vond ik. Omdat niemand van ons een zaklamp had meegenomen en de jongens de totale zonsondergang wilden zien moesten we in het schemer naar beneden. Niet heel handig, maar nu kwam mijn hike-ervaring van vorige zomer in ieder geval goed van pas, dus bedankt pa! Daarna met die jongens uit eten geweest bij Hudsons en mijn favoriete vlees weer gegeten: struisvogel.

Maandag ben ik met drie Canadese meisjes wezen kayaken bij Boulders beach (bij de pinguïns). Heel gaaf! Daarna nog naar Cape Point geweest (waar ik al eens geweest was).

Dinsdag regende het en hoewel ik me daar in Europa overheen zet bij een stedentrip had ik daar nu echt geen zin in. Capuccino gedronken bij Giovanni’s, een Italiaanse bar/winkel met een Amerikaan, een Australische en een Duitser die bij mij op de kamer sliepen. ’s Middags een boek gelezen en 's avonds met een meisje uit Finland uit eten geweest in Long Street.

Woensdag had ik afgesproken met een jongen uit Zimbabwe die in Kaapstad studeerde en die ik de vorige keer in Long Street had ontmoet met stappen. We hebben de bustour langs Kaapstad gedaan, maar dan achterlangs. Echt ontzettend mooie huizen en natuur gezien en het is zo groot allemaal. ’s Avonds uit eten geweest met het Finse meisje (Jenny) en een vriendin van haar uit Noorwegen(Elise). Toen we terug bij het hostel kwamen zijn we bij de bar gaan zitten waar ik de Engelse jongens weer tegenkwam en nog een broer en zus uit Nederland. De zus (Simone) werkt al twee jaar als dokter op het platteland bij Durban. Ze heeft nog een jaar te gaan en daarna gaat ze weer terug naar Amsterdam en wil ze solliciteren voor artsen zonder grenzen. Het was heel leuk om met haar te praten over de cultuurverschillen in vergelijking met Nederland. Daarna gaan stappen op Longstreet met Elise en Jenny, maar uiteindelijk stond iedereen van het hostel in de club. Niet te veel gedronken en niet te laat naar huis gegaan want de volgende dag moest ik om 8:30 klaar zijn voor de wijntour.

De wijntour was super leuk! En dat terwijl ik eigenlijk niet eens zo’n grote wijndrinker ben. Hoogtepunt was toch wel de Goudse kaas die uit Nederland geïmporteerd was. Puur geluk. Maar de andere kazen, chocola en eten van de braai waren ook heel lekker (en de wijn ook natuurlijk ;)). Zes verschillende wijnboerderijen bezocht en heel, heel, heel veel wijn geproeft. Eenmaal in het hostel wat te eten gehaald en daarna nog bij de Canadese meisjes langs geweest om afscheid te nemen. Zij waren met totaal 6 en op doorreis naar Namibië om daar hun co-schappen als zuster te doen.

Vrijdag ging ik een dagje mee met mijn ouders met hun georganiseerde tour. Weer Tafelberg gezien maar deze keer ’s ochtends, stadstour gedaan, Robbeneiland bezocht en uit eten geweest bij mijn favoriete restaurant in Kaapstad, Mama Africa. De live muziek daar is zo leuk en het eten zo lekker! Echt een aanrader mocht je nog een keer naar Kaapstad gaan. Robbeneiland vond ik enorm tegenvallen. We kregen een rondleiding van een oud gevangene, maar zijn verhaal was zo kort, eenvoudig en emotieloos dat het geen extra toevoeging gaf, iedereen had hetzelfde kunnen vertellen naar mijn mening. Van veel andere mensen heb ik hetzelfde gehoord.

Zaterdag naar de Old Biscuit Mill market geweest met Simone wat echt een heel leuke markt was. Super leuk sfeertje en ze verkochten kroketten, bitterballen en poffertjes! Achter de kraam stond een rasechte Amsterdammer. Ik mis hier in Zuid Afrika sommig Nederlands eten best wel. Ook dingen die ik thuis eigenlijk bijna nooit eet. Ik kan niet wachten totdat ik een frikandel speciaal kan eten en een bruine boterham met kaas. En een kroket na het stappen. Gehaktballen en pannenkoeken van mijn moeder en zo kan ik nog wel even doorgaan, maar dit is geen eetblog haha. Maar ik mis vooral mijn moeders eten. Gelukkig bivakeer ik een paar dagen bij mijn ouders na terugkomst om dit gemis in te halen.

Om het een beetje overzichtelijk te houden is dit deel 1 van de blog met alle updates tot nu toe. Ik heb echt een lange tijd geen updates meer geschreven door alle drukte met tentamens en projecten en alle leuke dingen tussendoor. Eind deze week zal ik deel 2 plaatsen met alle dingen die tot nu toe gebeurd zijn voordat ik aan mijn allerlaatste avonturen hier begin.

Julle hoor vinnig van my!

XXX

  • 10 Juni 2014 - 22:56

    Ezra:

    leeeeuk nicolie weer een update!
    Ik lees ze altijd met plezier en ben soms best een beetje jaloers.

    Nog even en we gaan samen frikandel speciaal eten!! XXXXX

  • 11 Juni 2014 - 00:04

    Annabel:

    Jaaaa leuk om weer iets te lezen van je! Superleuk, al die vette dingen die je meemaakt! (en vette dingen die je moet missen, iets met kroketten enzo haha)

    Geniet er nog even van, en als je terug bent moeten we snel weer een keertje afspreken! Xx

  • 11 Juni 2014 - 19:36

    Nico Van Herpt:

    Nou gelukkig is het toch gelukt om eindelijk!!! weer iets van je te laten horen.
    Nog veel plezier daar en pas goed op jezelf.
    XXX Je lieve trotse Vader.

  • 15 Juni 2014 - 07:55

    Annemarie:

    Hi Nicole.Wat weer een fantastisch verhaal en grappig om te lezen dat je je moeders kookkunsten mist.....hoewel ik dat heel goed begrijp.
    Geniet nog even !
    Groetjes Annemarie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

nicole

Actief sinds 24 Jan. 2014
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 9817

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 03 Juli 2014

Bloemfontein, Zuid-Afrika

Landen bezocht: